Sütsüz çikolatanın faydaları
(24-3-2005/İha) İtalyan doktorlar, sütsüz çikolata yemenin, şeker
hastalığı ve kan basıncının kontrolüne yardımcı olabileceğini bildirdi.
Uzmanlar yine de genelde az çikolata yenmesi çağrısı yaptılar.
L'Aquila Üniversitesi'nde yapılan araştırmada, 15 gün boyunca her gün 100
gram çikolata yemenin, kan basıncını azalttığı ortaya çıktı. 15 kişi
üzerinde yapılan araştırmada ayrıca çikolata yemekle, vücudun şeker
metabolize etme yeteneğinin arttığı belirlendi. Şeker metabolizasyonunun
düşük olması, şeker hastası kişilerin sorunlarından biri. Araştırmanın
ilginç bir yanı ise beyaz çikolata yendiğinde aynı sonuçlara ulaşılmaması.
L'Aquila Üniversitesi'nden Dr. Claudio Ferri, sütsüz çikolatanın
faydalarına karşın, insanlara dikkatli olmaları çağrısında bulunuyor.
Ferri, sütsüz çikolatanın, antioksidenin yanı sıra çok miktarda yağ ve
kaloriyi de bünyesinde bulundurduğunu söylüyor. Ferri'ye göre, diyetlerine
biraz çikolata da eklemek isteyen kişilerin, mutlaka diğer yiyeceklerden
keserek kalori fazlalarnı vermeleri gerekiyor. İtalya'daki araştırma tıp
ve beslenme uzmanlarından genelde olumlu tepki aldı.
Kaliforniya Üniversitesi'nden beslenme uzmanı Cesar Fraga, araştırmada kan
basıncına yönelik bulguların inanılır göründüğünü söyledi. Ancak Fraga,
çay ve şarap gibi içeceklerin de aynı etkiyi yaptığını belirtti. Diabetes
UK adlı kuruluşun danışmanlarından Amanda Vezey, araştırmanın küçük bir
çalışma olmasına karşın, ilginç sonuçlar verdiğini vurguladı. Vezey bu
duruma karşın şeker hastalarına, dengeli bir diyet önerdiklerini, çok
sayıda meyve sebzenin, düzenli sporla birlikte şeker hastalarına yardımcı
olacağını söyledi. Blood Pressure Association adlı kuruluştan Prof. Graham
MacGregor, konuyla ilgili olarak daha fazla araştırmaya ihtiyaç
duyulduğunu belirtti.