Lif ve sebze, kolesterolü düşürmekte kullanılan ilaçlar kadar etkili.
Araştırmayı yapan Kanadalı uzmanlar, statin adı verilen kolesterol ilaçlarını
kullanamayanların bu tür bir beslenme tarzı benimsemesini önerdi. Toronto
Üniversitesi araştırmacıları, soya proteini, badem, yulaf, patlıcan, bamya, arpa
gibi besinleri içeren bir diyet hazırladı. Bu diyete kolesterol düşürücü
margarinler, salata sosları gibi ürünlerde kullanılan bitki sterolleri de
eklendi.
Bu diyetin etkileri, yağ açısından düşük ve normal diyetlerin yanı sıra,
kolesterol düşürücü bir ilaç olan 'lovastatin' ile karşılaştırdı. Yağ oranı
düşük diyetler kötü kolesterolü bir ayda yüzde 8.5, statin grubu ilaçlar yüzde
33, lif ve sebze zengini diyet de yüzde 30 oranında düşürdü.
ekolay