Göğüs Kanserine Karşı D Vitamini
(23-3-2005) İngiltere'deki Birmingham Üniversitesi'nden bilim adamlarının
yaptığı araştırma, D vitamininin muhtemelen göğüs kanseriyle savaştığını
ortaya koydu.
Birmingham Üniversitesi ve St. George's Hastanesi bilim adamları, göğüs
dokuları içinde bulunan bir enzimin, D vitaminini aktif hale getirdiğini,
bunun da vitaminin göğüsteki kanserli dokuyla ve bu dokunun yayılmasıyla
savaştığı fikrini ortaya çıkardığını bildirdi.
Araştırmacılar, kanser riski taşıyan kadınları diyetlerine daha fazla D
vitamini içeren besinler katmaları tavsiyesinde bulunurken, geçmişte D
vitamininin aktif biçimi olan Calcitriol'ün sadece böbrekte üretildiğinin
sanıldığına dikkat çekti. Şimdi göğüste de benzeri bir üretimin
bulunduğuna inandıklarını belirten araştırmacılar, bunun da göğüs
bölgesindeki doğal bağışıklık sisteminin tümörlere karşı bir yanıtı olarak
görüldüğünü söylediler.
Bilim adamları, İngiltere'de göğüs kanseri vakalarındaki artışın ardında
vücutta D vitamini oranının azlığının bulunabileceğini belirtirken,
geçmişte yapılan bazı araştırmaların Akdeniz ülkelerinde göğüs kanserinin
daha az görüldüğüne işaret ettiğini hatırlattılar. Bilim adamları, bunun
da güneşin vücuda D vitamini kazandıran etkisinden doğabileceğini ifade
ettiler.
D vitamininin süt ve süt ürünleri ile balık ve mısır gevreğinde bolca
bulunduğunu hatırlatan bilim adamları, söz konusu vitaminin vücudun
ihtiyacından fazla tüketilmesinin de fosfat ve kalsiyum seviyelerini
bozabileceği uyarısında bulundular.