Nar suyu kalbe iyi geliyor
(19-3-2005/Milliyet) Florida'da, 6-9 Mart tarihleri arasında yapılan
Amerikan Kardiyoloji Koleji toplantısına katılan, Columbia Üniversitesi
New York Presbyterian Hastanesi kardiyologlarından Doç. Dr. Özgen Doğan,
yapılan son araştırmaların, nar suyunun damar tıkanıklığını önleyici
özelliğini ortaya çıkardığını belirtti.
Nar suyunu tablet haline getirme çalışmalarının gündemde olduğunu
vurgulayan Doğan, şu bilgileri verdi: "Hayvan deneylerinde, nar suyuyla
beslenme sonrasında damar plakları ve tıkanıklıkları yüzde 44 geriledi.
İnsanlar üzerinde yapılan bir araştırma ise 2 hafta boyunca günde 50 ml
nar suyunun, tansiyonu artıran enzimi yüzde 36 düşürdüğünü gösterdi. Bu
sayede tansiyon yüzde 5 düşürüldü."
10 bardak
yeşil çay yerine geçiyor
Narda, kansere karşı koruyucu antioksidanlar bulunuyor. Nar suyundaki
antioksidan miktarı, kırmızı şarap, yeşil çay, kızılcık ve portakal suyuna
göre 3 kat daha fazla.
1 bardak nar suyu, 2 kadeh kırmızı şarap, 10 bardak yeşil çay ve 4 bardak
kızılcık suyu ile aynı seviyede antioksidan madde içeriyor. Narda ayrıca C
vitamini, demir ve potasyum var.