Fazla E vitamini zararlı
(16-3-2005/AA) Yüksek dozda E vitamini hapı, şeker hastalarında ve damar tıkanıklığı olanlarda kalp yetmezliğine yol açabiliyor.
ABD Tıp Birliği dergisinin haberine göre, E vitamininin, kalp krizi ve kanser üzerindeki etkileri üzerine yapılan bir araştırma, vitamin hapının aşırı dozda alınmasının bazı hastalarda olumsuz sonuç verebileceğini ortaya çıkardı.
Araştırma, E vitamini haplarının, kalp krizi riskini azaltmadığını ve
kansere etkisi olmadığını gösterirken, McMaster Üniversitesi
kardiyologlarından Dr. Eva Lonn, hapların, kalp yetmezliğiyle
bağlantısının açıklık kazanmadığını, ancak yüksek dozda alınmasının
antioksidan dengesini bozabileceğini söyledi.
Lonn, sadece E vitamini hapları üzerinde yapılan araştırmanın, vitamini
içeren yiyecekleri kapsamadığını da belirtti.