Tatlandırıcılara fazla güvenmeyin!
ABD'de yapılan araştırmalar, tatlandırıcı kullanılan yiyecek ve
içeceklerin tüketilmesinin zayıflamak için yeterli olabileceğine dair
inancın yanlış olduğunu, bu ürünlerin tüketiminin farklı bir nedenden
dolayı şişmanlığa neden olabileceğini ortaya koydu.
ABD'nin saygın gazetelerinden 'USA Today'de yayınlanan habere göre, Purdue
Üniversitesi'nin konuya yönelik araştırması Uluslararası Obezite
Dergisi'nin Temmuz sayısında yayınlandı. Üniversite'nin araştırma
görevlileri yaptıkları deneylerde, 2 grup fareyi kullanılmış. İlk 10 gün,
birinci gruba yüksek oranda şekerli sıvı verilirken diğer gruba hem şeker
hem de sakarinli sıvı verilmiş. Sonraki 10 günde her iki gruba da şekerli
ve çikolata aromalı gofret ve fare yemi yedirilmiş. Her iki gruptaki
fareler aynı orandaki çikolatalı gofreti yerken, ilk 10 günde hem şekerli
hem de sakarinli sıvı içen grubun diğer gruptaki farelere göre 3 kat daha
fazla kalori aldığı saptanmış. Çünkü şekerli ve sakarinli sıvı verilen
gruptaki farelerin, kendilerine verilen fare yemini, diğer gruptakilere
göre daha çok yedikleri anlaşılmış. Araştırmacılar, bunun nedenini
farelerin şeker tadı ve kalori arasında tutarsızlık ilişkisi olduğuna dair
deneyim kazanmalarına bağlıyorlar.
Söz konusu bulgudan yola çıkarak araştırmacılar, kişilerin tatlandırıcılar
kullanılan besinleri tüketmenin kilo vermeye yeterli olacağına
inandıklarını, ancak vücudun şeker ve kaloriye olan ihtiyacının kişileri
istemsizce diğer besinleri aşırı tüketmeye yöneltiyor olabileceğini
savunuyorlar.
İha