Kadınların hamilelik sürecinde uyguladıkları diyetin, çocuklarının obez olup olmayacağı konusunda önemli bir etken olabileceği ifade edildi.
Yeni Zelandalı ve
İngiliz bilim adamlarının yaptığı araştırma, hamilelikleri sırasında kötü
beslenen anne adaylarından doğan çocukların hayatlarının ilerleyen dönemlerinde
kilo almasının daha muhtemel olabileceğini ortaya koydu.
Auckland Üniversitesi bilim adamları, fetüsün anne rahminde çevreye uyum sağlama
şeklinin, ilerleyen yaşlarda alacağı gıdalara göstereceği tepkiyi
belirleyebileceğini söyledi.
Araştırma ekibine başkanlık eden Prof. Peter Gluckman, rahimde besleyici
maddelerin az olması halinde, fetüsün hayatının geri kalan bölümünde gıda
temininin az olacağına şartlanabileceğini ve metobolizmasının vücuttaki yağı
korumak ve depolamak yönünde çalışabileceğini ifade etti.
Araştırmada, fetüsün bu şartlanmasının yetişkinlik döneminde obeziteye yol
açabileceği ayrıca kalp ve şeker gibi hastalıklara da yakalanma riskinin daha
yüksek olabileceği belirtiliyor.
Prof. Gluckman, araştırmanın, genetik olarak birbirine benzeyen kişilerin
hayatlarının geri kalan bölümlerinde niçin önemli derecede farklı
metabolizmalara sahip olduğunu açıklamaya da yardımcı olabileceğini kaydetti.
Fareler üzerinde yapılan deneylere dayanan araştırmanın Yeni Zelanda'daki Ulusal
Büyüme ve Gelişme Araştırma Merkezi ile İngiltere'deki Southhampton Üniversitesi
işbirliği ile gerçekleştirildiği belirtildi.