Trans yağlar olarak da bilinen hidrojene nebati yağların kalp krizi için büyük risk oluşturduğu vurgulandı.

Hu ve arkadaşları, kalp ve diğer hastalıkların gelişiminde doğum kontrol
hapları, beslenme ve yaşam tarzlarının etkisini araştırmak için yaptıkları
geniş çaplı araştırmada, 1989-1990 yıllarında 32 binden fazla hemşirenin kan
örneğini analiz etti.
Circulation dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, Hu ve arkadaşları takip
eden 6 yıl içinde, sağlıklı 327 kadınla karşılaştırılan kadınlardan trans yağ
oranı yüksek 166’sının kalp krizi geçirdiğini tespit etti.
Kırmızı kan hücrelerindeki trans yağ oranının trans yağ tüketimiyle bağlantılı
olduğu, bunun da kötü kolesterolün (LDL) yükselmesi ve iyi kolesterolün (HDL)
düşmesiyle ilgili olduğu belirtildi.
Hu, trans yağ alımının Avrupa ülkelerinde azaltıldığını hatırlatarak, buna
karşın bu yağların ABD’de halen yüksek oranlarda kullanıldığını kaydetti. Hu,
trans yağların bazı yiyeceklerle New York ve Philadelphia gibi kentlerdeki
restoranlarda yapılan yemeklerde kullanılmaması çabalarının, nüfusun geneline
yayılmasının faydalı olabileceğini bildirdi.
Bilim adamları, araştırmalarının, trans yağların kalp sağlığına zararlı
etkilerini göstermek için yeni kanıtlar ortaya koyduğunu söyledi.
Trans yağların kalp damar sağlığı açısından zararlı olduğu uzun zamandır
biliniyor. Bu yağlar özellikle fast food restoranlarda (özellikle kızarmış
patateste) bol miktarda kullanılıyor.
Geçen yıl alınan karara göre, ABD’nin New York şehrinde Temmuz 2007’ye kadar
porsiyonlarda en fazla 0.5 gr trans yağ kullanabilecek, 1 Temmuz 2008’de de
bütün yemeklerde trans yağ kullanımı yasaklanacak. Karar, içinde McDonald’s ve
Burger King gibi restoran zincirlerinin de bulunduğu 24 bin işletmeyi
kapsıyor.
AA