Aspirinin, hem kadınlarda hem de erkeklerde kardiyovasküler (kalp-damar) hastalık riskini azalttığı, ama bunu farklı şekillerde yaptığı belirlendi.
Kuzey Karolinadaki Duke
Üniversitesi uzmanlarının yaklaşık 95 bin erkek ve kadın arasında yaptığı
araştırma, Aspirinin sadece erkeklerde kardiyovasküler riski azalttığına
ilişkin önceki araştırmalarla çelişiyor.
Hayatlarında daha önce hiç kalp veya damar sorunu yaşamamış kadın ve erkekler
arasında yürütülen araştırma, Aspirinin kadınlara da iyi geldiğini gösterdi.
Kardiyolog Jeffrey Berger, Bu iyi haber. Önceki çalışmalar Aspirinin sadece
erkeklere iyi geldiğini söylüyordu, doktorlar bu yüzden kadınlara Aspirin
yazmakta tereddüt ediyorlardı dedi.
Berger, her iki cinsin Aspirine niçin farklı tepkiler gösterdiğinin
anlaşılabilmesi için yeni çalışmalara ihtiyaç olduğunu da belirtti.
Araştırmaya göre, her gün düşük doz Aspirin içen kadınların kardiyovasküler
rahatsızlık riski, başka bir deyişle beyin kanaması yada kalp krizi geçirme
ihtimali, Aspirin kullanmayanlara göre yüzde 12 azalıyor. Bu oran, erkeklerde
yüzde 14.