Her gün 25 mikrogram D vitamini, kolon kanseri riskini yarıya indiriyor.
ABDde yapılan bir
araştırma hergün belirli bir miktarda alınan D vitaminin bağırsak kanserine
yakalanma riskini yarı yarıya azalttığını ortaya koydu.
Kaliforniya Üniversitesi bünyesindeki Moores Kanser Araştırma Merkezinde
yapılan araştırmada, her gün 25 mikrogram D vitamini almanın bu kansere
yakalanma riskini yüzde 50 oranında azalttığı belirlendi.
Profesör Edward Gorham, D vitaminin bağırsak kanserini önlemede olumlu etkileri
olduğunun bilindiğini ancak ideal miktarın şimdiye kadar belirlenemediğini
belirtti. Gorham araştırmayla ne kadar D vitamini alınması gerektiğinin ortaya
konulduğunu kaydetti.
Yağda eriyen vitaminlerden olan D vitamini, ince bağırsaklardan kalsiyum ve
fosforun emilimini düzenleyerek kemik büyümesi, sertleşmesi ve tamiri üzerinde
etkili oluyor. D vitamini bebekler ve çocuklarda kemik ve dişlerin normal
gelişme ve büyümesini sağlıyor ve raşitizmi önlüyor.
İnsan derisinde güneş ışığı ile temas sonucu ortaya çıkan D vitamini daha çok
balık yağında ve yumurta sarısında bulunuyor. Yüksek miktarlarda alınması ise
zehirlenmelere neden olabiliyor.