İsveçli bilimadamlarının yaptığı araştırma, her gün bir ya da iki fincan siyah veya yeşil çay içmenin yumurtalık kanserine yakalanma riskini azalttığını ortaya koydu.
Archives of Internal
Medicine adlı dergide yayımlanan araştırma, İsveçte yaşları 40 ila 76 arasında
değişen 61 bin 57 kadın üzerinde yapıldı. Beslenme alışkanlıklarına dair
titizlikle hazırlanmış soruları yanıtlamaları istenen kadınlar, 2004 yılına
kadar ortalama 15 yıl boyunca incelendi. Bu kadınların 301inde yumurtalık
kanserine rastlandı.
Bilimadamları, araştırmada, yeşil ya da siyah çay ayrımı yapmayarak, iki çay
çeşidinin de hücreleri koruyan ve kanser gelişimini önleyen polyphenol ile
antioksidan maddeler içerdiğini söylediler.
Araştırmada, gün içinde bir yada iki fincan çaya ek olarak içilen her fincan
çayın da yumurtalık kanserine yakalanma riskini yüzde 18 oranında azalttığı
kaydedildi.
ABDde yumurtalık kanseri, kadınlarda ölüme sebep olan kanser hastalıkları
arasında dördüncü sırada yer alıyor. 2005te yumurtalık kanserine yakalanan 22
binden fazla kadından 16 bininin öldüğü belirtiliyor. Teşhisi zor olan
yumurtalık kanserinden ölüm oranı 50 yıldır değişmiyor.