Düzenli kahve içmenin, kadınlarda yüksek tansiyona neden olmadığı belirlenirken, düzenli olarak kola tüketmenin yüksek tansiyonla bağlantısı olduğu görüldü.
Araştırmanın yazarı
Wolfgang Winkelmayer, araştırmada aksine düzenli olarak kola tüketmenin yüksek
tansiyonla bağlantısı olduğunun görüldüğünü söyledi. Winkelmayer, kolada bulunan
kafein değil ancak diğer bazı içeriklerin yüksek tansiyon riskinin artmasının
sorumlusu olabileceğini belirtti.
Daha önce yapılan bazı araştırmalar, düzenli kahve tüketimiyle yüksek tansiyon
arasında bağlantı olduğunu gösterirken, birçok uzman sağlıklı kişilerin günde
bir ya da iki bardak kahveden zarar görmeyeceğini açıklamışlardı.